Hallonlakritsskallen har en alldeles särskild plats i mitt hjärta och förtjänar ett eget kapitel i memoarerna om min yrkeskarriär. I mitt varumärkesarbete med produkten har jag fått uppleva kraften i organisk räckvidd i en tid när algoritmer inte styrde vad folk såg av det som de själva valt att följa i sociala medier (360.000 följare på Facebook vid toppnoteringen 2013). Jag har upplevt att effekten av synlighet i sociala medier tydligt kan påverka försäljningssiffror (rekord på rekord) och jag har sett hur stilbildande och engagemangsskapande content fått ett varumärke att hyllas till skyarna (utmärkelser, spaltmetrar i press, omnämnande i nyhetsmedia, spännande co-branding och en massa annat).
Att sammanfatta ca 16 år tillsammans med varumärket Hallonlakritsskalle på några rader är omöjligt. Även om den närmast ofattbara framgången på Facebook-plattformen för ett tiotal år sedan satte grunden för hur varumärkena Hallonlakritsskalle och BUBS Godis uppfattas idag, så är det bara en del av vår gemensamma historia. Med legenden Hallonlakritsskalle i centrum har jag skapat mängder av enheter utöver social media content. Det är annonser, butikskampanjer, förpackningsdesign, filmer, tävlingar, eventmaterial, merchandise med mera. Ibland solo och ibland i samarbete med andra kreatörer. Alltid med stor glädje!
Exempel ur produktionen: