Viral succé och säljrekord

Torkad frukt blev hela Sveriges favoritsnacks!

Sunshine Delights först ut

När nybildade bolaget Dellia Sverige frågade mig om jag ville vara med i lanseringen av ett nytt varumärke inom kategorin torkad frukt, sa jag självklart JA! Sunshine Delights hade redan gjort succé i både Norge och Danmark och nu var det Sveriges tur att få testa.

Jag fick ompröva mina fördomar när den torkade frukten visade sig vara allt annat än torr! Produkterna, som består av olika tropiska torkade frukter och med favoriten Dried Mango i spetsen, är både saftiga och smakrika. Det nya varumärket fördes ut på marknaden i början av 2023 och fick ett enastående mottagande. I dagsläget finns Sunshine Delights härliga frukt hos samtliga ledande dagligvaruhandlare i Sverige.

 

Bitar doppade i choklad

Mindre än ett år efter att svenska folket lärt sig älska – framför allt – torkad mango var det dags för nästa varumärke från Dellia; Fruit Dips! Bitar av torkad mango och ananas doppade i mörk choklad, blev även de snabbt en monsterhit, både försäljningsmässigt och viralt. Främst tack vare produkternas smak men också den breda marknadssatsningen.

  • I januari -24 släppte vi lifestylefilmen med payoffen ”Next level of snacking” som jag producerat tillsammans med Hannes Hollender och körde engagerande tävling via Sunshine Delights i social media.
  • Med influencer-samarbeten och annonsering i print och digitalt, både mot kund och konsument, fick vi bra synlighet. Följden blev att entusiastiska provsmakande konsumenter plockade upp nyheten på TikTok.
  • Den virala spridningen via TikTok, med över 1,4 miljoner impressions under de första 4 månaderna, ledde till att produkterna tog slut på många ställen!

Genom köpta, ägda och förtjänade mediakanaler skapades önskad efterfrågan och mindre än 6 månader efter lansering blev Fruit Dips (Dippies) listade hos alla stora kedjor. Woho!

Jag supportar kontinuerligt Dellias Sverigemarknad med olika enheter för kund och konsument.